wtorek, 17 sierpnia 2010

slim

Witam
Jak słusznie w jednym z poprzednich tematów zauważył Mr.V - większość moich szmatek jest ponadwymiarowa. Dość obszerne marynarki, koszule i spodnie występują bardzo często. W sam raz nie przepadam za zbyt obcisłymi zestawami, po nałożeniu jakichkolwiek ciuszków muszę czuć się swobodnie na tyle, aby po ich zdjęciu nie czuć się jakbym pozbył się gorsetu.
Z pewnością jedną z wad są zbyt długie spodnie. Niestety optymalny rozmiar 33/31 nie trafia mi się zbyt często. Muszę przełamać swoje wrodzone lenistwo i poskracać nogawki wyraźnie za długie. Nie jest zbyt stylowo i elegancko gdy mankiety wloką się po ziemi lub układają w kilka obarzanków - tutaj pełna zgoda z uwagą Mr.V

Od każdej reguły są jednak wyjątki i tym razem zestaw w rodzaju slim, a przynajmniej góra tego zestawu.
Podstawą jest marynarka z miękkiej wełnianej dzianiny w dość ciemne pionowe paski.
Marynarka została uszyta przez tradycyjną angielską firmę Coxmoore założoną w 1925r.
[In 1925 Arthur James Moore MBE and colleagues Mr H H Cox and Mr Wm Shipstone open a small factory in a tenement building in Nottingham. Their aim was to produce the highest quality men’s half hose by using only the finest materials and the highest standards of craftsmanship.]

 

Marynarka ta od razu zwróciła moją uwagę ze względu na tradycyjny elegancki wygląd. Przymierzałem się do niej kilka razy, aby stwierdzić, że jest zbyt ciasna i odwiesić ją z powrotem na wieszak. Przede wszystkim rękawy były znacznie za krótkie.

W końcu zdecydowałem, iż przerobię ją na kardiganową kamizelkę. Wydałem 5 PLN, aby w domu stwierdzić, że była po prostu przerabiana poprzez podwinięcie rękawów i wprowadzenie dodatkowych zaszewek w podszewce. Po spruciu wszystkich poprawek okazało się, że jest to mój rozmiar, a marynarka mimo swojego szczupłego kroju jest bardzo wygodna.

 

Do takiej marynarki nie mogłem założyć jakiejś "workowatej" koszuli, tak więc wybrałem dość dobrze dopasowaną klasyczną koszulę Dockers'a z kołnierzykiem button down.
Zestaw uzupełniły białe lniane spodnie, w sam raz dość obszerne, jednak nogawki mają w miarę poprawną długość. Dla równowagi kolorystycznej doszedł biały bawełniany szaliczek z moją ulubioną zapinką.
Skórzany pasek z mosiężną klamrą jest dość, a nawet bardzo szeroki. W sam raz te spodnie mają szerokie szlufki podobnie jak w dżinsach. Zbyt wąski pasek nie wyglądałby zbyt dobrze.
W spodniach typu chinos możemy spotkać najprzeróżniejsze rozmiary szlufek do paska - od wąskich "garniturowych", do bardzo szerokich "dżinsowych". Tak więc poza kolorem pozostaje dobór odpowiedniej szerokości paska.

 

Dla urozmaicenia zestawu doszły jeszcze kolorowe dodatki: w kieszonce koszuli znalazła swoje miejsce jedwabna poszetka w niebieskim kolorze i czerwono granatową kratką - marynarka nie ma odpowiedniej kieszonki. Na stopy trafiły ciepło pomarańczowe skarpetki.
Ze skarpetkami to odrębna historia. Szukałem czegoś bardziej kolorowego do zestawu Gin & Tonic i programu "Kawa czy herbata?". Obszedłem kilka sklepów z męskimi skarpetkami i oczywiście nic ciekawego - do wyboru czarny, biały, szary, beżowy, khaki i nic ponadto.
Kolejny chyba piąty sklep i ta sama sytuacja. Spojrzałem na "damski" stojak, a tam cały zestaw pięknych pastelowych kolorów w rozmiarze 39/40. Noszę buty w zależności od modelu 41-43 - co oznaczało, że rozmiar ten powinien być odpowiedni. Kupiłem dwie pary i okazało się, że są idealne. Co jest zresztą przyczynkiem do tematu Łukasza: Kiedy mężczyzna staje się kobietą
Następnego dnia po programie zaszedłem do tego sklepu i z wejścia bardzo sympatyczna dziewczyna uśmiechnęła się stwierdzając:
- a to u pana widziałam moje skarpetki w telewizji!
Dokupiłem jeszcze kilka par w różnych odcieniach i mam coś bardziej bikiniarsko wesołego.

 

Jako, że marynarka przypasowała mi wyjątkowo, tak więc będą jeszcze inne zestawy na niej oparte.

pozdr.Vslv

2 komentarze:

  1. Szykownie wyglądasz w slimie, nawet bardzo :) Świetny zestaw, a najbardziej spodobał mi się wielowarstwowy i fakturowy szacher-macher, który stworzyłeś wokół szyi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie :) Podoba mi się marynarka. No i odważne, żółte skarpetki :)

    OdpowiedzUsuń

Witam,
dziękuję za wszelkie komentarze, komplementy i nagany.
Niemniej jednak proszę się powstrzymać z reklamowaniem czegokolwiek i kogokolwiek!!!!
dzk b Vslv