piątek, 2 września 2011

Gudhjem, dzień ósmy i ostatni

Witam,
ostatniego dnia, jak zwykle wstałem o piątej rano wychodząc już na ostatni w tym pobycie spacer po okolicach. Poranek przywitał mnie gęstą mgłą spowijającą morskie wybrzeże i puste o tej porze miasteczko. Bornholmczycy raczej nie należą do rannych ptaszków i trudno jest spotkać kogokolwiek o tej porze.
Zresztą to może ja należę do wyjątków, ponieważ żadnych osobników podobnych do mnie i włóczących się o świcie, również nie spotkałem.
Mgła jednak nie przysłoniła całkowicie uroków tego miejsca, co jak mi się wydaje widać na fotkach.
Dwie godziny później pakowaliśmy się już do samochodów startując do Roenne na prom do Sasnitz i dalej poprzez Rugię na naszą wyspę Uznam.
Niestety wspaniały tydzień wakacji zakończył się.









Wracając do codzienności. Po powrocie z Trelleborga z przykrością stwierdzam, że ubogie w słoneczne dni, a bogate w chłód i deszcze - lato chyba się definitywnie skończyło. Jest pochmurno i zimno, jedynie o poranku na horyzoncie błysnęło słońce. Chyba już powoli czas na wydobycie z otchłani szafy jesiennych ciuszków. W każdym bądź razie na dzisiejszy dzień założyłem cienki wełniany sweter w miejsce koszuli. Kolory też się ułożyły już bardziej jesiennie ze znacznym udziałem bieli zresztą. To ostatnie to chyba ze względu na wyjątkowo wcześnie zapowiadane w tym roku pierwsze opady śniegu. Niektóre prognozowe i niepotwierdzone plotki mówią już o październiku.




pozdr.Vslv



7 komentarzy:

  1. Witaj!~Widzę, że urlop udany. Trzeba jednak wracać do rzeczywistości. U mnie na południu Polski jeszcze lato, ciepło i słonecznie, wprawdzie 19 stopni ale ma być cieplej więc jeszcze "na letnio", weekend też zapowiada się ciepło. Życzę więc Tobie jeszcze takiej ciepłej pogody a o jesieni jeszcze nie chce myśleć ....pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  2. Piekne zdjecia :)

    Jednak szkoda lata, które było nijakie na północy, miejmy nadzieje, na piękną, ciepłą jesień :)

    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy mogę słać czy nie mogę słać?
    Wróciliśta i wyjechaliśta? Bom zgupiała jako ten ćwieczeg od urwanego obutka :) Napisz mnie emajla poproszę czy ten adres jest ok Panie Kierowniku Wisławu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie, że wracasz. Nie wiem jak Panie, ale ja się stęskniłem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrze Cię znowu widzieć. Świetne ujęcia. Vslv jakiego sprzętu używasz do robienia fotek?

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam,

    # Bastamb - urlop był wyjątkowo udany, jeden z najlepszych w moim życiu, a wracać się nie chce.
    Lubię każdą pogodę.

    # Wildrose - dzk. Jesień będzie piękna.

    # Lea - jak to koczownicy, nigdy nie wiadomo kiedy i gdzie ich się spotka. Emalia poszła.

    # Mr.V - ja też troszkę się stęskniłem. Chociaż z największą przyjemnością "uciekłbym" na Bornhol z powrotem najchętniej na stałe. Jestem zauroczony ta wyspą.

    # Paweł - dla "gadżeciarzy" to zupełnie amatorski zestaw: Nikon D3000 i Picasa do obróbki fotek. Na forach fotograficznych obiekt kpin i docinków.
    Jednak ja wyznaję zasadę, że to fotograf, a nie aparat robi zdjęcia.

    pozdr.Vslv

    OdpowiedzUsuń
  7. w pierwszej chwili pomyślałam - Szwecja! zanim jeszcze przeczytałam tekst. bardzo nastrojowe zdjęcia, widząc tą mgłę, wilgoć w powietrzu można naprawdę poczuć zapach tamtejszego powietrza. piękne :)

    OdpowiedzUsuń

Witam,
dziękuję za wszelkie komentarze, komplementy i nagany.
Niemniej jednak proszę się powstrzymać z reklamowaniem czegokolwiek i kogokolwiek!!!!
dzk b Vslv