środa, 1 lutego 2012

sth blue

Witam,

robi się coraz zimniej, mróz zaciska swoje pazurki na słabo przygotowanych do tej pory roku.

Kolejny zestaw pozwalający na komfortowe przebywanie na zewnątrz przez dłuższy czas:
- czapka uszanka z solidnego futra,
- gruba skórzana kurtka chroniąca przed zimnym wiatrem, dołożyłem futrzany kołnierz,
- pikowana kamizelka kryta wełnianym suknem, rzecz raczej rzadko spotykana,
- bardzo ciepły norweski wełniany sweter,
- jedwabny szaliczek na szyję,
- wełniane "myśliwskie" jednopalcowe rękawice, dość obszerne i dzięki temu pozwalają na włożenie w środek dodatkowych już cieniutkich skórzanych chroniących przed zimnym wiatrem,
- sztruksowe spodnie, a pod spodem dodatkowo cieniutki pikowany ocieplacz,
- solidne i obszerne buty pozwalające na założenie dwóch par wełnianych skarpet, pod spód cieniutkie i na wierzch grube.

Zgodnie z porą roku w zestawie dominuje kolor niebieski. Tak ubrany nie boję się "syberyjskich" chłodów.







Trzymajcie się ciepło!!!!

pozdr.Vslv

12 komentarzy:

  1. Witam dla mnie rewelacja najlepsza z zestawu kurtka na wzór tzw. "bosmanki" jestem na tak pozdrawiam Wojtek ps. jestem na etapie poszukiwań takiej kurtki w SH z grubego sukna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bywają takie z sukna. Niestety zazwyczaj już zmechacone. I tutaj rada: kupując rzeczy z wełnianych tekstyliów/tkanin/dzianin unikaj wyrobów zmechaconych. Strzyżenie i golenie za pomocą specjalnych maszynek skutkuje na krótko, lepiej już nie będzie.
      Dobry wyrób z wełny nie mechaci się.
      pozdr.Vslv

      Usuń
  2. Najważniejsze - dużo warstw i naturalne surowce :) Vislav - jest stylowo i praktycznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najważniejsze są warstwy przylegające do ciała - najlepiej wełenki. Ponadto najbardziej zewnętrzna, jako wiatrochron. Reszta różnie.
      Styl i pragmatyzm łączą się zazwyczaj ze sobą.
      pozdr.Vslv

      Usuń
  3. Vislav. Takich rękawiczek szukałem. Dzięki !. Jednopalcowe dla dorosłych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że występują jednopalcowe dla dorosłych. Ja mam 3 pary - 2 pary wełnianych i jedną z baranka.
      Te zielone są ciekawe. Typowo myśliwskie. Na dodatek prawa rękawiczka ma mały otwór na końcu, do wysunięcia opuszka palca wskazującego. Można strzelać bez zdejmowania rękawiczki. Przydatne przy obsługiwaniu komórki.
      Sądzę, że powinny być takie w ofertach sklepów myśliwskich.

      pozdr.Vslv

      Usuń
  4. Świetny zestaw, bardzo mi się podoba. Butami już się zachwycałam, teraz zachwycił mnie sweter, genialny! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sweter to oryginalny Dale of Norway, jeszcze w swoim klasycznym wykonaniu. Chociaż bardziej popularne sa wersje z zapinkami. Niestety ostatnio i ta firma zapadła na chorobę udziwniania i usportowiania swoich wyrobów - pozostają SH.
      pozdr.Vslv

      Usuń
  5. Fajna kurtka. Ja ostatnio szukałem dobrego, ciepłego i wełnianego swetra. Udało mi się znaleźć osobę, która wykona sweter za około 60zł + materiał (można oczywiście powierzyć swoje wełenki). Dowolny wzór i wykonanie dokładnie na miarę. Zastanawiam się nad tym. Tylko jaka wełna? Merynos, alpaka, angora czy coś jeszcze innego?
    Mam nadzieję, że nie potraktujesz tego jak reklamę - to nie ja wykonuję i nie dam namiarów do puki sam nie sprawdzę a Ty nie wyrazisz na to zgody.
    Pozdrawiam, Charlie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Charlie. Nie ma problemu, jak już będziesz miał swój wymarzony sweter, to spokojnie możesz zamieścić linka do fotki z Tobą i swetrem w roli głównej.
      Nie ma problemu z reklamowaniem tradycyjnego rzemiosła. Tutaj w sam raz nie mam absolutnie żadnych zastrzeżeń.
      Co do wełny, to chyba z merynosów będzie najbardziej odpowiednia. Wszystkie swoje swetry i skarpetki z merynosów piorę w pralce automatycznej na programie wełna z uzyciem odpowiednich płynów do prania i płukania. W swojej nowej pralce bez problemu w tym programie na temp. 40 oC.
      Angora, kaszmir są bardzo delikatne i podatne na filcowanie.

      A kurtka faktycznie udała się. Świetnie się sprawdza zimą.

      pozdr.Vslv

      Usuń
    2. W takim razie wybiorę merynosa. I postaram się dogadać resztę z wykonaniem.
      Szukałem w ostatnich dniach skórzanych kurtek na wyprzedażach i muszę powiedzieć, że nie warto. Cena i owszem przystępna rzędu 100-150 zł ale jakość... Zdecydowanie niższa. Skóra sztucznie postarzana co może i niektórym się podoba ale zdecydowanie takie przetarcia obniżają trwałość. Chyba czas zwiedzić SH tylko czasu ciągle brak.
      Pozdrawiam, Charlie

      Usuń
    3. Sugeruję raczej SH, chociaż wymaga to cierpliwości i trochę spacerów. Ta dwurzędówka z bardzo solidnej skóry, w idealnym stanie zresztą - kosztowała mnie 80 PLN.

      Usuń

Witam,
dziękuję za wszelkie komentarze, komplementy i nagany.
Niemniej jednak proszę się powstrzymać z reklamowaniem czegokolwiek i kogokolwiek!!!!
dzk b Vslv